Čínske diely pre európske elektromobily

Priemysel

Dvadsaťtisíc metrov štvorcových plochy do 50 kilometrov od mladoboleslavskej Škody Auto. Hotovo muselo byť ideálne do pol roka. Jeden zo sto najväčších svetových výrobcov autodielov, čínska MINTH Group, hľadala v Česku priestory pre svoj nový závod na výrobu šasi pre batérie do elektromobilov.

Vytipovali sme celkom osem možností a tri z nich sme zaradili do užšieho výberu. Hoci na trhu nebol dostupný variant, ktorý by stopercentne spĺňal všetky zadané podmienky, ako najlepšie riešenie sa ukázali priestory v areáli Prologis Park Úžice, ktorého komerčné podmienky boli veľmi zaujímavé. Navyše bol projekt vtedy ešte rozostavaný, a tak bolo možné zasiahnuť aj do priestorov pre výrobnú časť a prispôsobiť ich čiastočne na prevádzku klienta.

Veľký diel práce predstavoval aj povoľovací proces pre novú továreň. MINTH Group má viac ako 50 závodov po celom svete, ale zatiaľ len jeden v Európe, v Srbsku. V Česku bol povoľovací proces zložitejší, než na aký bola čínska firma zvyknutá. V rámci jednej výrobnej haly sa posudzovali dopady na životné prostredie, vykonávala sa zmena stavby pred dokončením, riešilo sa nové stavebné povolenie. Na tom všetkom sme spolupracovali s developerom. Celú administratívu bolo navyše nutné skĺbiť s procesom žiadosti o investičný stimul. Čínskych partnerov sme prepojili s právnikmi, ktorí majú s touto problematikou skúsenosti. Sami sme potom časť agendy prevzali na seba.

„Tento projekt bol pre mňa zaujímavý aj po technickej stránke. Komponenty z produkcie Mignen CR, českej filiálky MINTH Group, sú napríklad v elektroaute Škoda Enyaq. Celá továreň je navyše robotizovaná a predstavuje závod s vysokou pridanou hodnotou,“ hovorí Matěj Indra, ktorý mal zákazku na starosť.

Späť